بهترین نرم افزار حسابداری رایگان

بهترین نرم افزارهای حسابداری رایگان

حسابداری یکی از بخش‌های مهم هر کسب و کار است که هر خطای انسانی در آن می‌تواند هزینه‌های زیادی را به همراه داشته باشد. بنابراین شما به یک نرم افزار حسابداری مناسب نیاز دارید تا بتوانید مسائل مالی را به خوبی مدیریت کنید. در ادامه قصد داریم بهترین نرم افزارهای حسابداری رایگان و متن باز (Open Source) که برای شرکت‌های کوچک مناسب هستند را معرفی کنیم.

نرم افزار GnuCash

نرم افزار GnuCash یک نرم افزار حسابداری رایگان و متن باز است که برای کسب و کارهای کوچک طراحی شده و در سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و macOS در دسترس است. ویژگی اصلی این نرم افزار انعطاف پذیری آن در استفاده و داشتن محیطی ساده و کاربر پسند است. در نرم افزار GnuCash امکان تعریف و مدیریت ارزهای مختلف وجود داشته و شما می‌توانید به سادگی داده‌ها را از فایل‌های صورت‌‌حساب بانکی وارد نمایید. در این نرم افزار ابزارهای مختلفی را در اختیار دارید که می‌تواند به مدیریت کسب و کار شما بسیار کمک کند.

برای دسترسی رایگان به این نرم افزار و اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه نمایید.

https://www.gnucash.org

نرم افزار Money Manager Ex

نرم افزار Money Manager Ex یکی دیگر از نرم افزارهای مناسب و رایگان برای حسابداری است. این نرم افزار به خوبی طراحی شده و از نظر ویژگی‌ها و قابلیت‌ها با نرم افزارهای تجاری رقابت می‌کند. استفاده از این نرم افزار و یادگیری و پیکربندی آن نیز بسیار آسان است. سادگی این نرم افزار آن را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده شخصی و شرکت‌های کوچک تبدیل نموده است. همچنین یکی از ویژگی‌های اصلی این نرم افزار قابلیت انتقال یا پرتابل بودن آن است، به این معنی که می‌توانید بدون نیاز به نصب، آن را بر روی یک حافظه USB کپی و اجرا کنید. اگر در حال مسافرت هستید نیز برای دسترسی به حساب‌های خود نگران نباشید، این نرم افزار یک برنامه اندرویدی هم دارد که به شما امکان می‌دهد در چنین مواقعی حساب‌های خود را به روز کنید. نرم افزار Money Manager Ex بسیار کاربر پسند است و ویژگی‌های زیادی را در خود جای داده است.

برای دسترسی رایگان به این نرم افزار و اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه نمایید.

https://www.moneymanagerex.org

نرم افزار Akaunting

نرم افزار Akaunting یکی دیگر از نرم افزارهای حسابداری رایگان و متن باز است که برای کسب و کارهای کوچک طراحی شده و محیط کاربری مناسبی نیز دارد. همچنین این نرم افزار به 44 زبان مختلف از جمله فارسی ترجمه شده است. نرم افزار Akaunting به دو روش قابل استفاده است. شما می‌توانید آن را بصورت آنلاین استفاده کنید و یا آن را دانلود و بر روی سرور خودتان میزبانی کنید. هر دو گزینه رایگان هستند. این نرم افزار ویژگی‌های زیادی مانند گزارش‌گیری، صدور صورتحساب، ردیابی هزینه‌ها، گردش نقدینگی و بسیاری موارد دیگر را در خود جای داده است. نرم افزار Akaunting برای حسابداری شخصی و حسابداری شرکتی مناسب است. همچنین به شما امکان می‌دهد شرکت‌های مختلفی را به آن اضافه کنید، بنابراین اگر بیش از یک کسب و کار دارید می‌توانید امور مالی همه آنها را مدیریت کنید. این نرم افزار همچنین از چندین ارز پشتیبانی می‌کند و بر روی کامپیوترهای شخصی، macOS و Android در دسترس است.

برای دسترسی رایگان به این نرم افزار و اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه نمایید.

https://akaunting.com

نرم افزار Apache OFBiz

نرم افزار Apache OFBiz یک مجموعه نرم افزاری متن باز و چند سکویی برای مدیریت کسب و کار شما است. همانطور که از نام آن نیز مشخص است، این نرم افزار یکی از پروژه‌های Apache است که از سال 2001 تولید شده است. این نرم افزار مقیاس پذیر و انعطاف پذیر است و شامل ویژگی‌های زیادی مانند مدیریت قیمت گذاری، پرداخت‌ها، صدور صورتحساب، قراردادها و زنجیره تأمین می‌باشد.

برای دسترسی رایگان به این نرم افزار و اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه نمایید.

https://ofbiz.apache.org

نرم افزار iDempiere

IDempiere یک سیستم ERP متن باز است. این نرم افزار در ابتدا برای سیستم عامل‌های ویندوز و لینوکس طراحی شده بود اما اکنون برای اندروید نیز در دسترس است. این نرم افزار ویژگی‌های زیادی مانند برنامه‌ریزی تولید، مدیریت قراردادها، مدیریت بازاریابی و فروش، مدیریت زنجیره تأمین، مدیریت منابع انسانی و مدیریت ارتباط با مشتری را ارائه می‌نماید.

برای دسترسی رایگان به این نرم افزار و اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه نمایید.

https://www.idempiere.org

نرم افزار Skrooge

نرم افزار Skrooge یکی دیگر از نرم افزارهای حسابداری متن باز و رایگان است. این نرم افزار ویژگی‌های اساسی زیادی مانند بودجه‌بندی و گزارش‌گیری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این نرم افزار در سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و macOS در دسترس است. البته این نرم افزار از سیستم حسابدرای دوطرفه پشتیبانی نمی‌کند و رابط کاربری آن هم کمی پیچیده است.

برای دسترسی رایگان به این نرم افزار و اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه نمایید.

https://skrooge.org

نرم افزار KMyMoney

نرم افزار KMyMoney یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری رایگان و متن باز است. این نرم افزار به استفاده آسان و محیط کاربر پسند آن شناخته شده و یک نرم افزار عالی برای کاربران تازه کار است. نرم افزار KmyMoney در سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و MacOS در دسترس است. این نرم افزار طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها مانند حسابداری دوطرفه، ابزارهای ورود داده و ابزارهای مناسب بودجه‌بندی را فراهم می‌نماید. این نرم افزار بیشترین سازگاری را با سیستم عامل لینوکس دارد زیرا برای KDE طراحی شده است.

برای دسترسی رایگان به این نرم افزار و اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه نمایید.

https://kmymoney.org

نتیجه گیری

در این مقاله تعدادی از بهترین نرم افزارهای حسابداری متن باز و رایگان که مناسب شرکت‌های کوچک و استارتاپ‌ها هستند را معرفی نمودیم. هر یک از این نرم افزارها جنبه‌های مثبت و منفی خاص خود را دارند که شما می‌توانید با بررسی نیازمندی‌ها و ویژگی‌های کسب و کار خود بهترین گزینه را از میان آنها انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: crmfa.com/?p=5192